🎄 30% SLEVA při nákupu nad 1 000 Kč | Kód: VANOCE2025

Často kladené dotazy

Je vám ohledně nákupu u OLIVIE něco nejasné? Tady naleznete odpovědi na ty nejčastěji kladené otázky našich zákazníků. Pokud jste odpověď nenašli nebo se vám zkrátka nechce hledat, napište nám nebo zavolejte, rádi vám pomůžeme.

Výběr šperků
Doprava a platba
Nákup u OLIVIE
Ponákupní servis
1Jak určit správnou velikost prstenu?

Velikostní tabulku a návod, jak změřit velikost prstenu najdete zde: Tabulka velikostí.

2Jak vypadá šperk na modelce?

Pokud u produktu nenajdete fotografii na modelce, neváhejte nás kontaktovat e-mailem nebo nám napište na Facebook. Rádi Vám co nejdříve zašleme reálné fotografie.

3Z jakých materiálů jsou vaše šperky?

OLIVIE se specializuje především na stříbrné šperky o ryzosti 925/1000. V nabídce však najdete i šperky ze žlutého a bílého zlata.

4Alergie na šperky

Symptomy alergie při nošení šperků jsou běžné, ale často špatně diagnostikovány, protože v drtivé většině případů, je látkou, způsobující alergii nikl, ne samotné stříbro. Vše o možných alergiích najdete v našem článku.

Jedná se o stříbrnou slitinu 925/1000. Ta obsahuje min. 92,5 % čistého stříbra a 7,5 % jiného kovu, nejčastěji měď. V ČR se prodávají šperky převážně z této slitiny. Stoprocentně čisté stříbro je příliš měkké, proto se v šperkařství nepoužívá. Vyhýbejte se slitinám s nižším obsahem stříbra nebo stříbru s niklem. Právě ten způsobuje při nošení často alergie. Vůbec nejlepší volbou je sterlingové stříbro s povrchovou úpravou rhodiem nebo platinou.

6Jaký je rozdíl mezi krystalem a zirkonem?

Krystal používaný v šperkařství je syntetický kámen, který svým složením odpovídá sklu, tzv. vybroušené sklo.

Zirkon je nejstarší známý minerál na Zemi a bývá označovaný také jako "syntetický diamant", protože má podobné vlastnosti. Je vytvořený chemickým procesem s účelem dát tomuto kamenu skutečnou barvu, vysoký jas a tvrdost. Při kvalitním zpracovaní zirkonu laik nikdy nepozná rozdíl mezi diamantem a zirkonem.

Hlavní rozdíl mezi těmito kameny je v jejich tvrdosti a od tvrdosti kamenu se odráží jeho kvalita a životnost. Čím tvrdší, tím pomaleji se opotřebují jeho hrany a déle si tak udrží svůj počáteční lesk. U krystalů vyrobených ze skla je tvrdost max. 6 na Mohsově stupnici tvrdosti (1 -10). Zirkon má na této stupnici 8 až 9 a od skutečného diamantu ho dělí neskutečně málo. Šperky zdobené krystaly jsou sice levnější, ale také mají kratší životnost. Oproti tomu šperky osazené zirkony jsou dražší, avšak jejich životnost je mnohonásobně vyšší. Kubický zirkon je nejlepší alternativou diamantu.

7Obsahují vaše stříbrné šperky nikl a olovo?

Ne. Naše šperky ze stříbra ryzosti 925 jsou v souladu s Mezinárodním právem o obsahu olova, niklu a těžkých kovů. Naše šperky jsou pravidelně testované s cílem zabezpečit shodu s těmito právními předpisy.

8Nabízíte také úpravy šperků na zakázku?

Úpravy šperků na zakázku neprovádíme.

1Kolik stojí poštovné?

Balíkovna na adresu = 99 Kč
Balík na poštu = 69 Kč
Zásilkovna = 59 Kč
PPL = 69 Kč
PPL Výdejní místa = 57 Kč
GLS= 69 Kč

2Jak mohu šperk zaplatit?

Svou objednávku můžete uhradit:
Kartou online = ZDARMA
Bankovním převodem = ZDARMA
Zboží ihned za třetinu ceny(Skip Pay) = ZDARMA
PlatímPak - platba až za 30 dní = ZDARMA
Dobírka = 70 Kč

3Je možné zaslání do zahraničí?

Zásilky aktuálně odesíláme pouze do České republiky a na Slovensko. Pokud však potřebujete doručit objednávku do jiné země EU, napište nám, pokusíme se najít řešení.

4Jaké přepravce využíváte?

Spolupracujeme s Českou poštou, která nabízí Balík do ruky, Balík na poštu a doručení do Balíkovny. Zásilku si můžete nechat doručit také prostřednictvím Zásilkovny nebo PPL – buď na výdejní místo, nebo do výdejního boxu. O spolehlivé doručení na adresu se stará kurýrní služba PPL.

5Mohu si šperk převzít osobně?

Šperk si můžete vyzvednout na naší prodejně v Ostravě.

6Je možné vyzvednutí ten samý den objednání?

Pokud objednávku vytvoříte během dopoledne a zvolíte osobní odběr, bude pro Vás připravena k vyzvednutí ještě tentýž den, obvykle okolo 14. hodiny. Na naší prodejně v Ostravě.

7Dostanu šperk v dárkové krabičce?

Všechny šperky balíme do elegantních zelených dárkových krabiček, které jsou zdarma. Nebo si můžete také zakoupit speciální semišové dárkové krabičky.

8Jak zjistím stav zásilky?

Po expedici zásilky vám přijde e-mail s odkazem na sledování zásilky. Pokud byste e-mail nebo trasovací číslo nemohli dohledat, napište nám na info@olivie.cz.

1Jak si objednat šperk?

Pokud máte vybráno, jednoduše vložte produkt do košíku. Stačí v detailu produktu kliknout na tlačítko „Do košíku“ napravo od obrázku produktu. Jakmile máte přidané všechno co jste si vybrali, přesuňte se do košíku kliknutím na bílou ikonku nákupního košíku, které najdete vpravo nahoře. V nákupním košíku můžete vložit slevový kód a nebo rovnou přejít na placení stlačením zeleného tlačítka "Pokračovat v objednávce". Díky jednoduchým pokynům dokážete svou objednávku dotáhnou do cíle. V případě pomoci nás neváhejte kontaktovat. 

2Jak můžu šperk zaplatit?

Svou objednávku můžete uhradit:
Kartou online = ZDARMA
Bankovním převodem = ZDARMA
Nakoupím teď, platím za 14 dní (Skip Pay) = ZDARMA
PlatímPak - platba až za 30 dní = ZDARMA
Dobírka = 70 Kč
Hotově / Kartou na naší prodejně.

3Je bezpečná online platba ve vašem e-shopu?

Ano, v našem e-shopu jste v bezpečí. Používáme certifikát SSL, to znamená, že všechny data jsou šifrované a proces je chráněný.

4Co když neprošla platba kartou online?

Můžete zaplatit příkazem z vašeho účtu. 

Číslo účtu: 700500700/2010 (FIO Banka)       
VS: číslo vaší objednávky

5Kolik mě stojí poštovné?

Tabulku cen dopravy a všechny užitečné informace o našich přepravcích naleznete zde: Doprava a platba.

6Dostanu šperk v dárkové krabičce?

Všechny šperky balíme do elegantních zelených dárkových krabiček, které jsou zdarma. Tyto dárkové krabičky je možné také dokoupit, pokud byste potřebovali více kusů. Nebo si můžete také zakoupit speciální semišové dárkové krabičky.

7V jaké fázi je má objednávka?

O každé změně stavu Vaší objednávky Vás budeme informovat e-mailem – až do předání balíčku přepravci. Náš kurýr doručuje zpravidla už následující pracovní den po expedici. O doručení Vás bude informovat pomocí SMS a e-mailu, kde najdete i přibližný čas doručení. Zásilku tak máte neustále pod dohledem. Pokud Vás kurýr České pošty nezastihne, balíček uloží na Vaší místní poště. Kurýr PPL v takovém případě uloží zásilku na výdejním depu.

8Jak mohu uplatnit slevu?

Slevový kód zadejte při vytváření objednávky v prvním kroku nákupního košíku. Klikněte na tlačítko „Mám slevový kupón“ a následně do políčka „Vložte slevový kód“ vložte svůj slevový kód a klikněte na tlačítko „Použít“. Sleva se vám automaticky odečte ještě v košíku. Na každý nákup je možné použít pouze jeden slevový kód, slevy se nesčítají. Pokud nastanou komplikace, kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme.

9Jak můžu objednávku zrušit?

Pokud chcete objednávku zrušit, kontaktujte nás prosím co nejdříve telefonicky nebo e-mailem. Jakmile je zásilka předána přepravci, již ji nelze stornovat.

10Mohu šperk vyměnit?

Pokud jste zvolili špatnou velikost nebo Vám šperk nevyhovuje z jiného důvodu, můžete jej vyměnit. Stačí vyplnit náš online formulář, zaslat šperk zpět a my Vám obratem pošleme jiný, Vámi vybraný produkt. Na výměnu máte 30 dní od převzetí zásilky. Vrácené zboží musí být nenošené a nepoškozené.

11Je možné zakoupené šperky vrátit?

Ano, všechny zakoupené šperky můžete vrátit do 30 dní bez udání důvodu a my vám vrátíme peníze na bankovní účet, který uvedete ve formuláři. Šperky musí být nenošené a nepoškozené. Online formulář pro vrácení najdete zde.

12Jaká je na šperk záruka?

Na každý produkt z naší nabídky poskytujeme dvouletou záruku.

1Lze šperk upravit na zakázku?

Individuální úpravy šperků neposkytujeme.

2Mohu svůj šperk vyměnit?

Pokud jste zvolili zlou velikost nebo vám šperk nevyhovuje z jiných důvodů, stačí vyplnit online formulář, šperk nám zaslat zpět a my vám obratem zašleme jiný, vámi vybraný produkt. Na výměnu máte 30 dní. Zboží musí být nenošené a nepoškozené.

3Je možné zakoupené šperky vrátit?

Ano, všechny zakoupené šperky můžete vrátit do 30 dní bez udání důvodu a my vám vrátíme peníze na bankovní účet, který uvedete ve formuláři. Šperky musí být nenošené a nepoškozené. Online formulář pro vrácení najdete zde.

4Jak mám zabalit šperk, který vám chci poslat?

Nejlepší a nejlevnější způsob, jak poslat zboží nazpět, je zaslat ho jako doporučenou zásilku, nejlépe v pevné papírové krabičce. Důležité je, aby se šperk nemohl při přepravě poškodit.

5Jak se starat o šperky?

Šperky doporučujeme skladovat odděleně, nejlépe v krabičkách, či šperkovnici, aby nedocházelo k poškrábání. Při koupání, sportu nebo domácích pracích je raději sundávejte. Vyhněte se kontaktu s chemikáliemi (např. parfém, čisticí prostředky) a čas od času je jemně otřete měkkým hadříkem. Podrobné informace o tom, jak o své šperky pečovat, najdete v našem článku.

6Mohu šperk vrátit nebo vyměnit i osobně?

Svou objednávku můžete vyměnit, vrátit nebo vyreklamovat na naší prodejně v Ostravě. Před zanesením vaší zásilky vás poprosíme o vyplnění online formuláře.

Napište nám zprávu

Máte nějaké otázky? Zodpovíme je. Prosíme o pečlivé vyplnění kontaktních údajů.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola