Často kladené dotazy

Je vám ohledně nákupu u OLIVIE něco nejasné? Tady naleznete odpovědi na ty nejčastěji kladené otázky našich zákazníků. Pokud jste odpověď nenašli nebo se vám zkrátka nechce hledat, napište nám nebo zavolejte, rádi vám pomůžeme.

Výběr šperků
Doprava a platba
Nákup u OLIVIE
Ponákupní servis
1Jak určit správnou velikost prstenu?

Velikostní tabulku a návod, jak změřit velikost prstenu najdete zde: Tabulka velikostí.

2Jak vypadá šperk na modelce?

Pokud u produktu nenajdete fotku na modelce, kontaktujte nás emailem nebo nám napište na FACEBOOK a my se pokusíme vám co nejdříve poskytnout reálné fotografie.

3Z jakých materiálů jsou vaše šperky?

OLIVIE se specializuje výhradně na stříbro. V naší nabídce najdete jen stříbrné šperky ryzosti 925/1000.

4Alergie na šperky

Symptomy alergie při nošení šperků jsou běžné, ale často špatně diagnostikovány, protože v drtivé většině případů, je látkou, způsobující alergii nikl, ne samotné stříbro. Vše o možných alergiích najdete v našem článku.

Jedná se o stříbrnou slitinu 925/1000. Ta obsahuje min. 92,5 % čistého stříbra a 7,5 % jiného kovu, nejčastěji měď. V ČR se prodávají šperky převážně z této slitiny. Stoprocentně čisté stříbro je příliš měkké, proto se v šperkařství nepoužívá. Vyhýbejte se slitinám s nižším obsahem stříbra nebo stříbru s niklem. Právě ten způsobuje při nošení často alergie. Vůbec nejlepší volbou je sterlingové stříbro s povrchovou úpravou rhodiem nebo platinou.

6Jaký je rozdíl mezi krystalem a zirkonem?

Krystal používaný v šperkařství je syntetický kámen, který svým složením odpovídá sklu, tzv. vybroušené sklo.

Zirkon je nejstarší známý minerál na Zemi a bývá označovaný také jako "syntetický diamant", protože má podobné vlastnosti. Je vytvořený chemickým procesem s účelem dát tomuto kamenu skutečnou barvu, vysoký jas a tvrdost. Při kvalitním zpracovaní zirkonu laik nikdy nepozná rozdíl mezi diamantem a zirkonem.

Hlavní rozdíl mezi těmito kameny je v jejich tvrdosti a od tvrdosti kamenu se odráží jeho kvalita a životnost. Čím tvrdší, tím pomaleji se opotřebují jeho hrany a déle si tak udrží svůj počáteční lesk. U krystalů vyrobených ze skla je tvrdost max. 6 na Mohsově stupnici tvrdosti (1 -10). Zirkon má na této stupnici 8 až 9 a od skutečného diamantu ho dělí neskutečně málo. Šperky zdobené krystaly jsou sice levnější, ale také mají kratší životnost. Oproti tomu šperky osazené zirkony jsou dražší, avšak jejich životnost je mnohonásobně vyšší. Kubický zirkon je nejlepší alternativou diamantu.

7Obsahují vaše stříbrné šperky nikl a olovo?

Ne. Naše šperky ze stříbra ryzosti 925 jsou v souladu s Mezinárodním právem o obsahu olova, niklu a těžkých kovů. Naše šperky jsou pravidelně testované s cílem zabezpečit shodu s těmito právními předpisy.

8Nabízíte také úpravy šperků na zakázku?

Úpravy šperků na zakázku neprovádíme.

1Kolik stojí poštovné?

Balík do ruky = 59 Kč
Balík na poštu = 69 Kč
Balíkovna = 39 Kč
Zásilkovna = 59 Kč
PPL = 69 Kč
PPL Výdejní místa = 59 Kč
Bankovní převod = ZDARMA
Platba dobírkou = 70 Kč

2Jak mohu šperk zaplatit?

Svou objednávku můžete uhradit:
Kartou online = ZDARMA
Bankovním převodem = ZDARMA
Nakoupím teď, platím za 14 dní (Skip Pay) = ZDARMA
PlatímPak - platba až za 30 dní = ZDARMA
Dobírka = 70 Kč

3Je možné zaslání do zahraničí?

Zasíláme pouze do České republiky a na Slovensko. V případě, že byste zásilku potřebovali doručit do jiné země EU, napište nám a zkusíme něco vymyslet.

4Jaké přepravce využíváte?

Spolupracujeme s Českou poštou, která nabízí Balík do ruky, Balík na poštu a doručení do Balíkovny. Zásilku si můžete nechat doručit také na výdejní místo nebo do výdejního boxu z nabízených Zásilkovnou nebo PPL. O kvalitní doručení na adresu se stará PPL.

5Mohu si šperk převzít osobně?

Šperk si můžete vyzvednout na naší prodejně v Ostravě.

6Je možné vyzvednutí ten samý den?

Objednávku si můžete vyzvednout i ten samý den, pokud zvolíte osobní odběr na naší prodejně v Ostravě.

7Dostanu šperk v dárkové krabičce?

Všechny šperky balíme do černých dárkových krabiček, které jsou zdarma. Tyto dárkové krabičky je možné také dokoupit, pokud byste potřebovali více kusů. Nebo si můžete také zakoupit speciální semišové dárkové krabičky.

8Jak zjistím stav zásilky?

Po expedici zásilky vám přijde e-mail s odkazem na sledování zásilky. Pokud byste e-mail nebo trasovací číslo nemohli dohledat, napište nám na info@olivie.cz.

1Jak si objednat šperk?

Pokud máte vybráno, jednoduše vložte produkt do košíku. Stačí v detailu produktu kliknout na tlačítko „Do košíku“ napravo od obrázku produktu. Jakmile máte přidané všechno co jste si vybrali, přesuňte se do košíku kliknutím na bílou ikonku nákupního košíku, které najdete vpravo nahoře. V nákupním košíku můžete vložit slevový kód a nebo rovnou přejít na placení stlačením zeleného tlačítka "Pokračovat v objednávce". Díky jednoduchým pokynům dokážete svou objednávku dotáhnou do cíle. V případě jakýchkoliv otázek, nás neváhejte kontaktovat.

2Jak můžu šperk zaplatit?

Svou objednávku můžete uhradit:
Kartou online = ZDARMA
Bankovním převodem = ZDARMA
Nakoupím teď, platím za 14 dní (Skip Pay) = ZDARMA
PlatímPak - platba až za 30 dní = ZDARMA
Dobírka = 70 Kč
Hotově / Kartou na naší prodejně.

3Je bezpečná online platba ve vašem e-shopu?

Ano, v našem e-shopu jste v bezpečí. Používáme certifikát SSL, to znamená, že všechny data jsou šifrované a proces je chráněný.

4Co když neprošla platba kartou online?

Můžete zaplatit příkazem z vašeho účtu. 

Číslo účtu: 700500700/2010 (FIO Banka)       
VS: číslo vaší objednávky

5Kolik mě stojí poštovné?

Tabulku cen dopravy a všechny užitečné informace o našich přepravcích naleznete zde: Doprava a platba.

6Dostanu šperk v dárkové krabičce?

Všechny šperky balíme do černých dárkových krabiček, které jsou zdarma. Tyto dárkové krabičky je možné také dokoupit, pokud byste potřebovali více kusů. Nebo si můžete také zakoupit speciální semišové dárkové krabičky.

7V jaké fázi je má objednávka?

Budeme vás informovat e-mailem při každé změně stavu vaší objednávky, až do předání balíčku přepravci. Náš kurýr doručuje už následující den po expedici zásilky. Obdržíte SMS i e-mail s informací o čase doručení. Zásilku máte stále pod dohledem. Pokud vás kurýr ČP nezastihne, uloží váš balíček na místní poště a kurýr PPL na výdejním depu.

8Jak mohu uplatnit slevu?

Slevový kód zadejte při vytváření objednávky v prvním kroku nákupního košíku. Klikněte na tlačítko „Mám slevový kupón“ a následně do políčka „Vložte slevový kód“ vložte svůj slevový kód a klikněte na tlačítko „Použít“. Sleva se vám automaticky odečte ještě v košíku. Na každý nákup je možné použít pouze jeden slevový kód, slevy se nesčítají. Pokud nastanou komplikace, kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme.

9Jak můžu objednávku zrušit?

Pokud chcete objednávku zrušit, kontaktujte nás prosím co nejdříve telefonicky nebo e-mailem. Jakmile je zásilka předána přepravci, již ji nelze stornovat.

10Mohu šperk vyměnit?

Pokud jste zvolili zlou velikost nebo vám šperk nevyhovuje z jiných důvodů, stačí vyplnit online formulář, šperk nám zaslat zpět a my vám obratem zašleme jiný, vámi vybraný produkt. Na výměnu máte 30 dní. Zboží musí být nenošené a nepoškozené.

11Je možné zakoupené šperky vrátit?

Ano, všechny zakoupené šperky můžete vrátit do 30 dní bez udání důvodu a my vám vrátíme peníze na bankovní účet, který uvedete ve formuláři. Šperky musí být nenošené a nepoškozené. Online formulář pro vrácení najdete zde.

12Jaká je na šperk záruka?

Na každý produkt z naší nabídky poskytujeme dvouletou záruku.

1Lze šperk upravit na zakázku?

Individuální úpravy šperků neposkytujeme.

2Mohu svůj šperk vyměnit?

Pokud jste zvolili zlou velikost nebo vám šperk nevyhovuje z jiných důvodů, stačí vyplnit online formulář, šperk nám zaslat zpět a my vám obratem zašleme jiný, vámi vybraný produkt. Na výměnu máte 30 dní. Zboží musí být nenošené a nepoškozené.

3Je možné zakoupené šperky vrátit?

Ano, všechny zakoupené šperky můžete vrátit do 30 dní bez udání důvodu a my vám vrátíme peníze na bankovní účet, který uvedete ve formuláři. Šperky musí být nenošené a nepoškozené. Online formulář pro vrácení najdete zde.

4Jak mám zabalit šperk, který vám chci poslat?

Nejlepší a nejlevnější způsob, jak poslat zboží nazpět, je zaslat ho jako doporučenou zásilku, nejlépe v pevné papírové krabičce. Důležité je, aby se šperk nemohl při přepravě poškodit..

5Jak se starat o šperky?

Podrobné informace o tom, jak o své šperky pečovat, najdete v našem článku.

6Mohu šperk vrátit nebo vyměnit i osobně?

Svou objednávku můžete vyměnit, vrátit nebo vyreklamovat na naší prodejně v Ostravě. Před zanesením vaší zásilky vás poprosíme o vyplnění online formuláře.

Napište nám zprávu

Máte nějaké otázky? Zodpovíme je. Prosíme o pečlivé vyplnění kontaktních údajů.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola